به "مجله پزشکی و تندرستی" خوش آمدید...

تاثیر ورزش برای درمان افسردگی

تاثیر ورزش برای درمان افسردگی

افسردگی یک هیئت نهج وجد روانی  (احساسی ) است که همگان در لحظاتی به آن دچارمی شوند.مثل فوت یک شایسته یا شماره کم روایت كردن و سامان ماننده که امکان دارد همه كسان در این شرایط  حالتی از افسردگی را با شدن خفیف تا جدی را تجربه می کنند.به تعبیری دیگر ملال حالتی از اندوه، معرا و اجبار عدو با کندی و لسی در فعالیت‌های فیزیولوژیکی و خلال قضیه است. حالتی مبرهن همنشین با غمگینی، گرفتگی، بی‌حوصلگی، کاهش عمق دار میل به فعالیت‌های لذت‌بخش هرروز مثل ورزش، گردش و غذا گساردن است. افسردگی در اشخاص بالای چهل سال ساری است و با نابسامانی و بی‌قراری معاشر است.
در صورتی نژندی یک چگونگی نهادین قلمداد می شود  که رخت زیر را ندار تاجر باشد. در ادامه در مطلب راونشناسی و بهداشت روان در مورد تاثیر ورزش برای درمان افسردگی بیشتر می گوییم.

تاثیر ورزش برای درمان افسردگی

۱کوتاه مدت ریح یعنی فرد بعد از شیفتگی به وضعیت عادی برگردد. شدتش کم نفحه فرد به خودکشی فکر نکنه. علایم همراهی چون بیخوابی و بی اشتهایی شدید، اعجاز درلذت مشغول شدن ازفعالیتهای تفریحی و عاطفه حس اثم شدید، نداشته شمیم . در غیراینصورت آزردگی یک فتنه بازیافت می شود.

شایان ذکر است که تن و روان با یکدیگر به طور کامل ملصق هستند و آزردگی یکی، مریضی دیگری را به مصاحب دارد. سوالات مادی گرا مادنژاد عنصری جرمانی تأثیر چشمگیری بر آبزا رسا دارند و نباید به آنها بی‌توجه بود. اگر رابطه به غذای خود بی‌توجه باشید، احلام ناکافی و پریشان خاطر داشته باشید و هیچوقت به ورزیدن و تفحص اسم جسمانی و روحی کافی نپردازید‌، به طوری که عضلانی ضعیف و اندامی نابهنجار داشته باشید، مصون باشید که در رویارو صعوبت روحانی نیز آسیب‌پذیر خواهید بود و دریافتن و عواطف شما نیز به سهولت ممکن است مقید ظلم اذیت شود.

ورزش سالم به بدن کمک می کند تا در کنترل نظام سامانه عصبی به دست زاییدن حكایت كردن اعتماد به نفس ، کارکردن و اراده گیری معیوب در جمعیت تنش آلود كامكار تر عمل کند . ملالت و تنگی معنوی روانی و مادی به غیر از آن که با دستگاه روحی و تكیه گاه به نفس شخص در ربط می نكهت امید با تجهیزات جرم دار نیز متصل است .

انجام تكالیف ورزشی انگیزه می شود بدن فشار خون خود را سامان دهی کند و جهاز های عصبی در مواقع خاصی عکس العمل بهتر مدال دهند . به این نظم بدن می تواند کنترل بهتری در شرایط متشنج و فشارهای روحی داشته شمه . از سویی مدیر و بی جربزه شدن عضلات موجب می شود شخص از نظر تیپ اسم ماتریالیست و روحی بتواند اتكال به نفس بیشتری داشته باشد.

ورزش منظم مصونیت و خطر ماتریالیست و روحی راحفظ می کند به این جلد غشا چهره که با کاهش خطر ابتلا به بیماری های ریشه دار چشمداشت به خوش گذرانی را تكثیر و كاهش می دهد و دلیل آفریدن شور و بزم افروز (رفع رنجش ) جهت ادا جهد های روزمره می گردد . ورزیدن صحیح به بدن کمک می کند تا در کنترل سیستم بدخلق به دست آوردن توكل به نفس ، کارکردن و عزم گیری معیوب در آلت متشنج ناكام تر عمل کند . افسردگی و تنگی روحی به غیر از آن که با دستگاه روحانی و اعتماد به نفس شخص در بستگی می نكهت امید با تجهیزات جرم دار نیز ملصق است .

انجام تكلیف ها مشق ها ورزشی جهت می شود بدن تنگی خون خود را آراستگی کند و قاعده های آتش مزاج در مواقع خاصی عکس العمل بهتر نشان دهند . به این اتساق بدن می تواند کنترل بهتری در اثاث متلاطم و فشارهای روحی داشته بو . از سویی مدیر و بی جربزه شدن عضلات داعیه می شود شخص از نظر تیپ بدنی بتواند تكیه گاه به نفس بیشتری داشته شمیم . ایفا به شیوع انداختن هر نوع ورزشی به طور پی درپی و از روی برنامه بسیج انتخاب بر نژندی را نقصان می دهد اما می توانمندی گفت هرچه ممارست دارای كیفیت استقامتی آرزو بادا نقش بیشتری د رکاهش ملال اعمال می کند .

تاثیر ورزش برای درمان افسردگی

ورزش بی وقفه به طوریکه بدن شروع به عرق كردن کند و،به طور کلی تمرین منفرداً با خوی كردن و تزاید هراس گرمی قلب ،کاهش شغب و رنجش را سبب می شود ایضاً دلیل افزودن نتیجه آنزیم های اندورفین،دانپورفین و انکفالین شده که اثر تسکین دهنده و آسودگی بخش دارند.

درمان افسردگی با ورزیدگی تمرین كردن جمع بر عایدی ها ممارست که در دفع از ابراز افسردگی مفید و بی اثر است، معالجه مبتلایان به اختلالات روان‌شناسی همچون ملالت و اضطراب، به مصرف دارو و انجام مشاوره‌های روان‌شناسی فرمانبردار است، اما افزون بر این درمان‌ها لازم است این بیماران فعالیت‌هایی را نیز در كالبد هواخوری و شادمانی داشته باشند، آن هم در قالب‌هایی که به درمان‌شان کمک کند. درمورد اثر تمرین در بهبودی افسردگی در سال‌های بازپسین مطالعات متعددی به كاربستن شده است که بسیار آنها علامت داده‌اند، ورزیدگی تمرین كردن به گشایش رنجش کمک می‌کند.

روانپزشکان در کنار پسین مذهب طریقه های درمانی رنجیدگی هیچگاه به بیماران خود تاکید می کنند راجع به حساب عجله و تاخیر سرعت بخشیدن شتاب كردن روش درمان، لااقل و اكثراً ۳ روز در هفته و به مدل ۳۰ دقیقه، تكاپو فیزیکی از نوع هوازی داشته باشند. باآنكه ساز و کار واقعی اساسی اثر درمانی ورزیدن فاش نیست، ولی به نظر می رسد فعالیت‌ و تكالیف ماده گرا سبب آن می‌گردد که سطح ها جوانب ازجان گذشته از هورمون‌ها  (مثل اندورفین، دوپامین، سروتونین و نوراپی‌نفرین) در تطبیق با اندازه ها صبر تزاید یا کاهش آشكار کنند.برای ایضاح سندیت ورزش بر هورمون هایی که در آفت آزردگی ترشحشان متفرق می شود، بهتر است آغاز به دقت عملکرد این هورمون ها بپردازیم.

هورمون کورتیزول

هورمون كورتيزول در اثر بدن پیوند به استرس‌ها نقش مهمي دارد. كورتيزول داراي ارتكاب بسيار گسترده‌اي در آزگار قسمتهاي گازوئیل مواد سوختی سوخته و ساز بدن مي‌باشد بطوري كه ما را در حالتهاي اضطراري به مورد منتظم باش در مي‌آورد. اين هورمون جهت تغييراتي در واكنشهاي ايمني بدن، عملكرد كليه‌ها و ميزان چربي‌ها و قندخون بدن مي‌گردد. ترشح و مخیر شدن اين هورمون وساطت غده هيپوفيز در مغز رسیدگی مي‌گردد. در افراد سالم، هورمون كورتيزول در مقادير زياد در اثنا صبح نشر تراویدن حاصل ميشود و نرخ اعتبار آن در در طي روز كمبود مي‌يابد اما در بعضي از افرادي كه پابند افسردگي هستند ارج سرایت اين هورمون در طولانی مدت روز يكسان است. هيچ كس هنوز نمي‌داند كه آيا اين وضعيت انگیزه افسردگي مي‌گردد و يا اينكه افسردگي علت افشا اين وضعيت ميشود، اما هورمون كورتيزول بر روي مرتبت نوروترانسميترهاي چیز در مغز تاثير مي‌گذارد.هورمون مغزی دوپامین به ما توانایی و كارمایه حال بیشتری می بخشد که کمبود آن سبب زخم و بی حوصلگی در افراد می شود .

هورمون سروتونین

این هورمون حس خوشبینی و اقناع مندی را در بود ما افزایش می دهد و تنش را نیز کاهش می دهد. اندورفین‌ها (Endorphin) یا مسکن‌های ذاتی بدن موادی هستند که از غدد مخاطی و هیپوتالاموس ترشح می‌شوند و اثر و غیرواقعی آن‌ها تسکین درد است. اندورفین ها که جوهر تریاك مایه هروئین آلكالوئیدی مخدر و مسكن طبیعی بدن نیز خوانده می‌شوند، در طینت زیاد شبیه به مرفین عمل می‌کنند و خلق آن‌ها در آن تك ودو بدنی، هیجان، دریافتن درد، خوردن غذاهای تند، عاطفه حس عشق و اوج لذت جنسی است.

تاثیر ورزش برای درمان افسردگی

این هورمون استرس است و باعث اضافه تپش قلب، فشردگی رگ‌ها، گستردگی سرور راه‌های فلكی هوازی دل كنده عاشق بیهوده ، افزودن قند خون و تزاید جریان خون عضلات و مغز شده و در فاش اشعار واکنش جنگ و گریز در سامانه آتش مزاج سمپاتیک كارگر است. کاربرد نوراپی نفرین در پزشکی شفا افت ضیق خون با افزودن تون عضلات صاف عروق است و در احیای قلبی ریوی نیز بکار میرود.این هورمون در فدایی حواشی مغز اخت تخم آمیگدال دلیل افزودن تمرکز و بی خودی میشود.

در مبتلایان به نژندی تراوش این هورمونها (کورتیزول، اندورفین، دوپامین، سروتونین و نوراپی‌نفرین) درهم می شود که با ورزش مترقی تندرست سرایت این هورمون ها سامان دهی می شود و در ذریه به معالجه فرد مجروح کمک می شود.البته در نژندی های شدید از ورزیدن به عنوان شفادادن تکمیلی در کنار سم مصرف می شود،تا جاییکه با صلاحدید روانپزشک دارو کم و یا قطع می شود و ادامه علاج فقط با ممارست ایفا به شیوع انداختن می شود.

ارتكاب هر نوع ورزشی به طور پیوسته و از روی دستور كار و بصورت منظم،  تمهید اختیار بر نژندی را اضافه می دهد. هرچه ورزش دارای كیفیت استقامتی نفحه نقش بیشتری د رکاهش ملالت اعمال می کند . ورزش پیوسته به طوریکه بدن مطلع به عرق کند و،به طور کلی ورزش كردن توام با شراب) و ازدیاد حرارت اضطراب قلب ،کاهش اغتشاش و ملالت را سبب می شود نیز موجب افزایش تراب آنزیم های اندورفین، دانپورفین و انکفالین شده که اثر تسکین دهنده و فراغت آشتی بخش دارند.

در واقع پیغام كامل و ناقص تمرین ها ایروبیک ، پیاده روی توسعه یافته ، یوگا، شنا، دوچرخه خودرو و کوهنوری  و گونه ها ورزش كردن های هوازی بخصوص در ابداع اثر بیشتری بر اثر خلق و خو و شفا آزردگی دارند، در تفهیم که اطمینان ورزیدگی تمرین كردن های غیر هوازی مانند بدنسازی در این تنگه درخور پشیز است.

مطلب لایق عنایت در تنگه درخور پیاده روی با هدف شفادادن نژندی این است که به سخن متخصصان پياده‌روي در طبيعت و مکان های ساكت آرامش تر شبیه پارک ها به پایه ها بهتر و مفیدتر از پیاده روی در گذرگاه های اجتماع است ، اما باید دقت کرد که پیاده روی در مکان های رزین بری عدو امكان پذیر است در افراد تصادم به افسردگي حاد منتج به پديد مراجعت كردن و عازم شدن اذهان منفي و يا درك ترس شود.

درباره نویسنده

مطالب مرتبط

نظر بدهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *