به "مجله پزشکی و تندرستی" خوش آمدید...

تغذیه مناسب در زمان پریود ماهانه

تغذیه مناسب در زمان پریود ماهانه

سندروم پیش از حیض (PMS-Premenstrual Syndrome) مجموعه ای از تیررس های جسمی، خلال قضیه و احساسات چسبیده با سیر حیض در زنان است که محتوی نوسانات خُلقی، هوس خوراکی، خستگی، کج خُلقی و افسردگی، نفخ شکم، افزایش وزن به علامت احتباس مایعات، جوش زدن، شكم روش یا قبض و لینت می شود. در ادامه در مطلب دانستنی های پزشکی در مورد تغذیه مناسب در زمان پریود ماهانه بیشتر می گوییم.

تغذیه مناسب در زمان پریود ماهانه

کارشناس بزرگ اطعام در دانشکده خورانیدن و معارف و فنون غذایی شیراز، گفت: در این خلق اغلب دختران انتظار به كاربرد امتعه هزینه و دخل مطبوع ذایع می کنند که بزرگداشت ازجان گذشته نکات تغذیه ای می تواند تا حدی در کاهش نشان ها و مشکلات این دوران، سودبخش باشد.

یاسمین فتحی امتداد داد: استعمال شکلات و قهوه (کافئین) سبب شدت فضیلت یافتن سردردها و تحریک پذیری های عالم از PMS می شود، به همین حجت سفارش می شود یک تا دو هفته پیش از بی نمازی استفاده شکلات و قهوه بی كران شود.

او كاربرد منابع غذایی دارای منیزیم مانند هسته و بر ها، مغزها، غلات سبوس دار و ضیمران ها، علاوه براین ویتامینB6 ، عضله ها، ساخته های غلات کامل جامع گندم، ضیمران ها و مغزها، در کنار کلسیم، منگنز، پروتئین و احتماء غذایی کم نمک را در تاثیر نشان ها كارگر دانست.این کارشناس مبصر بزرگ تر غذادادن گوشزد شد: كاربرد منابع غذایی پر از آهن مانوس گوشت، جگر، سبزی های سبز پیچیده در حال رگل برای عودت گروهی اندكی از آهن از دست رفته در خونریزی های راتبه مفید است.

تغذیه مناسب در زمان پریود ماهانه

فتحی در امتداد گفت: استعمال اسیدهای چرب امگا ۳ در ناحیه تسهیم بدیع و زیت ماهی، سبب کاهش انقباضات دردناک بی نمازی می شود.او دریافت ویتامین C کافی با استعمال ماخذ انباشته از این ویتامین آمخته انواع بذر و گیاه را نیز در کاهش خونریزی جدی رگل موثر برشمرد و حالی شد: پاشیدگی سه دفعه غذایی به ۶ میوه بنه غذایی کوچک، می تواند در افاقه هدف پرتاب ها اثربخش باشد

درباره نویسنده

مطالب مرتبط

نظر بدهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *